sobota, 27 września 2014

Londyn - muzea.

Cześć!!!

 Część z innej beczki:
W końcu mam czas na bloga :) Przez ten tydzień byłam chora, więc głównie leżałam w łóżku i się "kurowałam" zamiast myśleć ;)

Bardzo się cieszę, że blog ma już 753 wejścia!!! Wow, nigdy nie sądziłam, że aż do tylu dojdzie. Dziękuję!

Ostatnio pomyślałam, czy nie założyć strony na Facebooku ( strony poświęconej blogowi oczywiście). Co Wy na to? Jeśli dojdzie do założenia strony, klikniecie Like?  ( A w najbliższym czasie może do tego dojść ). Byłoby miło :D

Część podróżnicza:

Ostatnio napisałam "atrakcje", które w Londynie trzeba zobaczyć -(http://www.podrozeinspiracjaipasja.blogspot.com/2014/09/herbatka-u-krolowej.html). Ale co z muzeami, których jest pełno w Londynie???

Według mnie, jeśli chce się zobaczyć prawdziwe wystawy z wieloma eksponatami, to jednym z najlepszych miejsc na to jest właśnie Londyn!

W dzisiejszym poście postaram się podać przybliżone ceny biletów ( one zawsze mogą się zmienić!). 

Zacznę od "British Museum" ( tłumacząc na j. polski "Muzeum Brytyjskie" lub "Brytyjskie Muzeum"). Jest to muzeum nie tylko dla fanatyków historii - nawet, jeśli nie przepadacie za historią, to miejsce na pewno Was zaciekawi. 

Zbiory, które widziałam były ogromne! Zaczynając od starożytnego Egiptu, przechodząc przez starożytną Grecję, aż do starożytnej Azji!!! Tak na prawdę, nie trzeba jechać do Grecji, żeby zobaczyć Partenon - w tym muzeum można zobaczyć jego część! Czasami są organizowane wystawy mumii - ale pamiętajcie, one nie ożyją ;) Szczerze mówiąc, to "British Museum" zabierze Was do każdego kraju i pokaże Wam jego historię.
Cena biletu: wejście darmowe




Teraz przejdźmy do "Museum of Natural History" ( Muzeum Historii Naturalnej). Ale co może być w tym muzeum? W tym muzeum znajdują się szkielety większości dinozaurów, czaszki pierwszych ludzi oraz sale, w których możemy zobaczyć np. co żyje w naszym jedzeniu ( dla mnie już nigdy więcej - ale warto), w innej można  poznać jak to jest przeżyć trzęsienie ziemi. Niestety miałam bardzo mało czasu na zobaczenie wszystkiego ( tylko ok. 3 godzin - to na prawdę mało!), dlatego nie mogę opisać innych atrakcji.
Bilet: wejście darmowe








Miałam do wyboru zobaczyć "The Sherlock Holmes Museum" ( Muzeum Sherlock'a Holmes'a) lub "Madame Tussauds London".  Wtedy nie wiedziałam jeszcze kim jest Sherlock Holmes ;) Oczywiście teraz bardzo go lubię, ale nie żałuję, że wybrałam figury woskowe. Było świetnie! Mogłam na początku zobaczyć gwiazdy w  naturalnych rozmiarach, potem zobaczyć tortury, które były wykorzystywane w średniowieczu ( Dla wytrzymałych. Nadal nie wiem dlaczego czułam tam zapach krwi...?) , przejść przez ( nigdy, nigdy, nigdy, nigdy, nigdy więcej!!!!!!) ) " Scream " (( chyba się to tak nazywa... Na j. polski oznacza  - krzyk. Ja osobiście mówię na to "Sala Krzyku") - tu było strasznie!!! Aktorzy ucharakteryzowani na nie wiem co, ale na pewno było to straszne ;)  Mieli nie dotykać nas, ale mi wystarczył tylko ich wygląd do strachu ( i krzyku). Dlatego ta sala jest przeznaczona dla osób 12+. Potem jeszcze zobaczenie całej historii Londynu. 

Bilet do "The Sherlock Holmes Museum" : dorosły 10 funtów ( ok. 50 zł), dzieci (do 16 lat) 8 funtów ( ok. 40 zł).
Bilet do " Madame Tussauds London" : dorosły ok. 30 funtów ( ok. 150 zł), dzieci (od 4 do 15 lat) ok. 25 funtów (ok. 125 zł). 








PS: Pamiętajcie, że w Londynie byłam trzy lata temu... Teraz dużo rzeczy mogło się zmienić. Ceny biletów znalazłam na stronach muzeów. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz